Bejelentkezés
BPSTART.HU

BP
START

budapest

Info

BPSTART.HU
/kozlekedes/tomegkozlekedes/2011-01-14-alstom-ugy-tarlos-istvan-szerint-a-nemzeti-kozlekedesi-hatosag-ket-ev-alatt-negyszer-figyelmeztette-a-gyartot

Alstom-ügy - Tarlós István szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság két év alatt négyszer figyelmeztette a gyártót - BpStart.hu

Szeretnéd tudni mi történik Budapesten? Szeretnéd megtalálni a kerületetben a szolgáltatókat, cégeket? Akkor gyere és néz körül nálunk. Budapest Start a főváros is erre tart!

Legújabb twittek

Keresés
Betűméret növelése Betűméret csökkentése

2011-01-14 09:33:17

Alstom-ügy - Tarlós István szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság két év alatt négyszer figyelmeztette a gyártót

Alstom-ügy - Tarlós István szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság két év alatt négyszer figyelmeztette a gyártót

A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2007-2008-ban négyszer hívta fel a metrószerelvényeket gyártó Alstom figyelmét, hogy ezek a szerelvények nem lesznek megfelelőek - mondta Tarlós István főpolgármester csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester közölte: a hatóság 2007 nyarán hozott egy határozatot, amelyet a metrószerelvények francia gyártójának is elküldött; ebben 126 kifogást fogalmazott meg a szerelvényekkel szemben, ebből 37 a fékekre vonatkozott.


Tarlós István beszámolt arról is: a múlt héten tudta meg, hogy a BKV és a főváros 2008 januárjában "minden érzékelhető ok és indok" nélkül, önszántából felmondta a magyar bankkal kötött garanciaszerződést, és átvitte egy francia bankhoz, aminek következménye, hogy most francia bíróság elé került az ügy.


"Én is kis híján leestem a székről, amikor olvastam" - jegyezte meg, hozzátéve, hogy "épeszű érv nem hozható fel, miért kellett átjátszani francia banknak a garanciaszerződést".


A főpolgármester elmondta: bekérte Kocsis István vezérigazgatótól a 4-es metró teljes iratanyagát, ami csaknem egy köbméter. Ezt az iratanyagot elemzik, dolgozzák fel a Budapesti Közlekedési Központ munkatársai Vitézy Dávid vezetésével.


Emlékeztetett rá: a szerződés szerint 2009 májusában huszonkét, 2009 októberében további tizenöt szerelvénynek kellett volna megérkeznie Magyarországra, de jelenleg is mindössze három prototípus van Budapesten a metrókocsikból.


Hangsúlyozta. az Alstom nem szállított, nem tudott hatósági engedélyt szerezni, "az Alstomnak kell kopogtatnia" a fővárosnál. Felidézte: október 17-én tárgyaltak a cég vezetőivel, és az Alstom képviselői azzal mentek el, hogy javaslattal fognak visszatérni, ám mostanáig ez nem történt meg.


Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására.


A Nemzeti Közlekedési Hatóság tavaly október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a metrókocsik fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.


A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhetett. Az előlegre, illetve a jóteljesítésre vonatkozó bankgaranciát a BKV már lehívta, és bejelentette kötbérigényét. Ehhez azonban a cég nem fér hozzá, mivel a nanterre-i bíróság december végén kihirdetett határozatában helybenhagyta az Alstom kérelmét, amelyben a cég azt indítványozta, hogy a hatóságok tiltsák meg a BKV-nak a bankgaranciák lehívását.

MTI 2011. január 13., csütörtök 14:45

« Vissza

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés a hozzászóláshoz


Regisztráció

0 hozzászólás.

Hozzászólások

Ehhez a hírhez még nem írt senki hozzászólást!

Budapesti hírkereső

Web BpStart

Budapest 6°C napos
Budapest I. kerület II. kerület III. kerület IV. kerület V. kerület VI. kerület VII. kerület VIII. kerület IX. kerület X. kerület XI. kerület XII. kerület XIII. kerület XIV. kerület XV. kerület XVI. kerület XVII. kerület XVIII. kerület XIX. kerület XX. kerület XXI. kerület XXII. kerület XXIII. kerület