2010-10-20 18:50:27
Felmondta a BKV az Alstommal a 2-es és 4-es metró szerelvényeire kötött szerződést és érvényesíti valamennyi, szerződésben rögzített és egyéb polgári jogi igényét. Kocsis István vezérigazgató lehívta az 50 százalékos előleg kifizetésére és a jó teljesítésre vonatkozó bankgaranciákat és bejelentette kötbérigényét.
A BKV és Alstom 2006. május 30-án kelt szerződése rendelkezik a bankgaranciákról, illetve a kötbérfizetésről is. A szerződés szerint az Alstomnak előleg-visszafizetési és teljesítési bankgaranciát is vállalnia kellett a szerződés aláírásakor. Az előleg összegével azonos mértékű előleg-visszafizetési garancia egyik feltétele volt annak, hogy az Alstom megkapja az 50 százalékos előleget a BKV-tól.
A közlekedési társaság a szerződés szerint az aláírást követő 30 munkanapon belül átutalt az Alstomnak 25 százalékot első előlegként, 12 hónapon belül pedig további 25 százalékot. Így egy évvel a szerződés aláírása után az Alstom már megkapta a szerződéses összeg (263,6 millió euró) ötven százalékát.
Az Alstom teljesítési biztosítékot is nyújtott, ennek összege a teljes szerződéses ár 10 százaléka, ez kártérítés címén kifizetendő a vevő számára olyan jogorvoslati kompenzálásként, amely azért keletkezett, mert a szállító nem teljesítette szerződésben vállalt kötelezettségeit.
A kötbérre vonatkozóan a szerződés úgy rendelkezik: ha a szállító a neki felróható okok miatt késedelembe esik, akkor a vevő az árból a leszállítás megtörténtéig vonhat le kötbért, amelynek mértéke a szerződéses ár legfeljebb 10 százaléka.
A szállító akkor mentesül a kötbérfizetés alól a járművek késedelme miatt, ha a szerelvények a típusengedély kiadása előtt megérkeznek. Az Alstom még a típusengedély megszerzése előtt - saját felelősségre - legyártotta a 2-es vonalra szánt mind a 22 szerelvényt a katowicei gyárban.
Ezen kívül a vevő akkor is jogosult plusz kötbérre, ha a szerelvény fülkéjében, vagy az utasterében a zajszint az Alstom hibája miatt egy bizonyos szintnél magasabb. A késedelemért, az üzemképesség nem teljesüléséért és a zajszint túllépéséért azonban a maximálisan kiszabható kötbér a szerződéses összeg legfeljebb 20 százaléka lehet.
A 2-es metróvonal esetében a szerződés az előzetes típusengedély megszerzésére 9 hónapot, a végleges engedélyre 24 hónapot írt elő, majd havonta két szerelvénynek kellett volna Budapestre érkeznie. Az első szerelvény végleges átvételi bizonyítványát 2008. december 15-én kellett volna átvenni, az utolsó, huszonkettedik szerelvénynek pedig 2009. május 30-án kellett volna megérkeznie.
A 4-es metró szerelvényeire határidőként a típusengedélyek beszerzésére szintén 9, illetve 24 hónapot jelöltek meg, az első szerelvény végleges átvételi bizonyítványát 2008. december 16-án kellett volna kiállítani. Az utolsó, tizenötödik szerelvényt 2009. szeptember 30-án kellett volna megérkeznie. A BKV a szerződésben ezen kívül további hét szerelvényt opcióként rendelt, ezeket 2010. július 16-ig kellett volna leszállítania az Alstomnak.
MTI 2010. október 20., szerda 17:12
A BKV jogszerűen kamerázhatja utasait
BKV-szakszervezetek a midibusztender eredményének visszavonását követelik
Budapest hiányzó főtere - Város-tér-fejlesztés
Vitézy Dávid szerint biztosan lesz dugódíj Budapesten, de néhány évig még nem fogják bevezetni
Budapesti Közlekedési Központ: a Margit híd déli járdáján is lesz kerékpársáv
0 hozzászólás.
Hozzászólások
Ehhez a hírhez még nem írt senki hozzászólást!